12 november 2008

Pysselträff i Norrfjärden

I lördags var jag och typ 15 andra tjejer i folkets hus i Norrfjärden och pysslade. Mycket inspiration och trevliga utmaning gjorde att jag fick en hel del gjort, här följer 4 av de layouter jag gjorde då.

Först en layout där man skulle scrappa på temat "värme". Jag gjorde en layout med ett foto från julen 06, om hur varmt och mysigt det är att fira jul hemma hos mamma och pappa.



Sen en layout till Schönbrunn-albumet, inte gjord till någon utmaning utan bara sådär ändå.




Temat på den här utmaningen var "gammal" och jag gjorde en layout till mitt "vanliga" album om slottet Schönbrunn, som ju är väldigt gammalt.



Den sista layouten jag visar var till den första utmaningen, en bingoutmaning, jag valde en rad som innehöll orden "inget vitt", "ett foto", "knappar" och "min första...". På kortet ser det precis ut som Helmer berättar någon riktig rövarhistoria, och rubriken har inspiration från en fiskehistoria. "Min första älg var så här stor. Mellan ögonen." Med den här layouten delade jag vinsten med Catta, dvs vi fick lika många röster, men jag lottades som vinnare av priset. Och apropå Catta, kolla in i hennes blogg för att få mer inspiration och chans att vinna ett fint pris.

1 kommentar: