02 februari 2007

Förväntansfull å nystädad

i morrn öppnar STUK nattklubben för första gången. Många av mina kompisar kommer jobba, men två kommer hit och äter kött å potatis å dricker whisky med mig innan vi far ner på STUK.
Det något sent påkomna festförslaget ledde till att jag idag har dammsugit och torkat golvet i köket, har röjt upp lite och rengjort ugnen efter förra veckans potatisgratäng som gjordes i en för liten folk vilket medförde att mjölk-grädd-ost-guck rann ner på botten av ugnen. Inget som lite grönsåpa, värme å massa gnugg tog bort. Å så har jag rengjort filtret till fläkten. Det är inte gjort sen vi flyttade in, å det märktes. liite fett där bara. I morgon blir en allmän städdag, har tvättid, å så kommer M vara hemma iaf nån timme på fm. På kvällen kommer som sagt två kompisar hit på god mat å god dryck.
har förresten samlat vuxenpoäng idag en. Köpte en flaska portvin, känns lagom vuxet i min värld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar