20 november 2007

Dragspel, fiol och mandolin


Man skulle ju kunna tro att jag har varit på nåt folkmusikgille om man ser till rubriken, men nejdå, det var Winnerbäcks konsert i Luleå i torsdags som innehöll dessa instrument, å massa andra, vet inte hur många gånger de bytte instrument :) Helt underbar konsert, lite seg i mitten men mot slutet tog den sig rejält. Hugger i sten, ingen soldat, om du lämna mig nu m.fl. Både gamla klassiker som du gamla fria nord och låtar från nya skivan. Å så elden, utan gitarr och kavaj och med piano som enda kompinstrument... :) Till sist var det kom änglar, vilken känsla att få vara där just då, i det ögonblicket ångrade jag lite att jag köpt sittplats isf ståplats. Ett stort tack till underbara P också som gick med mig när syster fick förhinder :)

2 kommentarer:

  1. Anonym06:31

    Va kul med ett nytt inlägg från dig! Jag hörde att Winnerbäck konserten var bra. Hade också velat fara men det kändes så långt till lule och jag var lite lat.
    Vilket fint MHV paket du fått
    ha en bra dag
    kram från mej

    SvaraRadera
  2. Anonym15:48

    ååh, vad jag är avundsjuk! nu är det bara att vänta på nästa turné å hoppas på att ha tid att gå då istället :) Lite pengar för min biljett tar jag gärna emot ;) kram

    SvaraRadera