13 september 2008

nook university

Den här månaden är det något som heter "nook university" på the Nooks forum. Olika utmaningar, där vissa är obligatoriska, core classes, och vissa är valfria, elective classes.

Till den här veckans obligatoriska klasser har jag gjort följande layouter:

I engelska-klassen skulle man göra en layout med ett foto på sig själv läsandes. Texten skulle vara på engelska och minst 50 ord om läsning.


I matte-klassen skulle antalet av det man använde vara en multipel av tre, jag använde 3 olika färger på cardstock, 2x3 kolumner med foton, 3 bokstäver i titeln, 15x3 ord i texten, 2x3 nummer-stickers, 3 blommor och 3 halvpärlor. Fotona är från i maj och mitt uppdrag att ta ett kort varje dag. Ett tvärsnitt ur min vardag med andra ord.


Sista obligatoriska klassen den här veckan var i bild. Man skulle inspireras av ett konstverk och jag inspirerades av Claude Monets klassiska tavla med en näckrosdamm.

1 kommentar: