15 maj 2011

Sommar på balkongen



Igår inhandlades en ny balkonglåda med tillhörande blommor att ha på balkongen för att göra lite somrigt. Blommorna var dels en svagt lila som jag inte kommer ihåg vad den heter (eller snarare kom jag inte ihåg att kolla det när jag var på affärn). Den får stå längst bak i balkonglådan och tillföra lite höjd och färg. Längst fram i lådan satte jag Snöflinga (Sutera Cordata) som ska välla ut lite snyggt över kanten och tillföra volym. Nu har sommaren kommit till balkongen och jag satt där igår med eftermiddagen-kaffet, en glass och en bra tidning och njöt av värmen.

2 kommentarer:

  1. Stjärnöga kallar jag den. Finfin blomma :)

    SvaraRadera
  2. Fin är den, och du verkar inte vara den enda som kallar den stjärnöga efter en snabb googling :)

    SvaraRadera