10 november 2011

Katt-skatten


Vi har en knappt 4kvm stor säng. Ingen av oss tar upp särskilt mycket plats i sängen och således borde det finnas mycket plats över för en lite katt. Kan man tycka. Varför ska hon då ligga just på min huvudkudde. Nog för att den är skön, men där vill ju jag sova. Flera nätter de senaste veckorna har jag vaknat och varit nerputtad från min kudde och fått se katten ligga där och trona som värsta prinsessan. Och har jag inte vaknat av att vara nerputtad så har hon börjat tvätta både mig och sig själv ljudligt nära mina öron. Trevligt med en levande väckarklocka men kanske inte mitt i natten...

2 kommentarer:

  1. Selma brukade sova på min kudde, eller ännu hellre på mitt huvud. :)

    SvaraRadera
  2. ja just ja, det gjorde hon ju på mig med när jag var där :D

    SvaraRadera