12 januari 2007

Quesadillas-variant

Planen för kvällens middag var ägg å bacon, men efter att ha träffat P på ica blev jag mer sugen på quesadillas varianten han skulle äta. Köpte mini-tortillas vilket gjorde att jag orkade två st isf en som i vanliga fall. Fyllningen blev salami, rödlök, paprika och squash. Å ost så klart. Grönsallad med ruccola och smaksatt cremefraiche till. Gott gott i gott gott :)

Var å tänkte plugga lite idag. Blev inte så mycket gjort, fipplade lite med parametrar och skrev klart rapporten så långt som vi labbat hittills. Satt sen mest å umgicks med pojkarna när det försökte plugga inför tentan imorrn, själv pluggar jag sällan dagen innan en tenta, har jag inte lärt mig nåt tidigare lär jag inte lära mig det idag iaf. Eller ju lite input fick jag nog genom att lyssna på killarna, men inget eget räknande blev det.

Sitter nu och eldar julljusen för fullt så de ska brinna ner lite iaf, imorrn åker julen ut, har redan köpt årets första tulpaner, vita som snö.

Förkylningen finns fortfarande i bakgrunden och spökar med lite snuva och känningar i halsen, men förhoppningsvis är jag frisk att börja träna igen nästa veckan.

Planerna för morgondagen involverar en tenta, en hopplockad gran, sortering av julpynt i två inte så fulla lådor istället för 1 mer än full som det varit hittills, kanske t.o.m tre lådor. Ska fara på stan en sväng också, ska köpa mer förvaring till köket. Sen blir det väl till att ta det lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar