13 augusti 2007

Tjejsnack v 31 - Gröna fingrar



Vad har du mest av; blomväxter eller gröna växter utan blommor, har du någon favorit?

Mest gröna växter just nu, de flesta jag har har blommat ut nu, orkidéer är en klar favorit
Har du balkong, trädgård etc. där du odlar något själv, vad? Om inte, skulle du vilja odla, vad/varför inte?
Har en lite plätt utanför lägenheten där jag har vinbärsbuskar, två krukor med tomater och en kruka med smultron och penseer
Vilka växter tycker du är lätta/svåra att hålla levande?
Hmmm, alla mina blommor lever, hjärtan på tråd har jag svårt att hålla levande, har också dödat en guzmania efter några månader och karamellblomman är inne på sista versen just nu
När du köper växter till dina fönster, hur tänker du då?
De får gärna ha blommor, men ska vara vackra även sen de blommat över. Om de ska vara i vardagsrummet så ska de helst vara lite "djungliga". Sen funderar jag lite på hur mycket ljus de behöver, om de passar in i det rummet de ska vara i å lite sånt.
Anser du att du har gröna fingrar? Varför/varför inte?
Lite ljusgröna är de allt, har ju lyckats odla tomatplantor :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar