27 augusti 2007

Tjejsnack v 35 - Musik


Vad lyssnar du på för typ av musik och vad är det du gillar mest med den musiken?
Det är nog åt rock/trubadur/vispop-hållet nånstans. Winnerbäck, Vreeswijk, Gösta Linderholm, Dan Andersson, bla. Bra texter och skön musik.
Vad lyssnade du på när du var yngre, i tonåren? Om du är tonåring nu, så vad lyssnade du på som barn?
Boyzone var stora då, å Backstreet Boys.
Finns det någon musik du inte klarar av att lyssna på? Vad, varför?
Konceptmusiken på jobbet är jag rätt less på nu. En enda skiva en hel sommar...
Nämn fem artister du har sett live/skulle vilja se live.
Winnerbäck, Moneybrother, Mando Diao, Melody Club och Lisa Miskowski är några av de jag sett live. Nu ser jag fram emot höstens konsert med Winnerbäck, och skulle jag få en 'önskekonsert' så är jag grymt sugen på att se Lord Eddy igen.
Har du någon autograf, vem/vilkas? Finns det någon du skulle vilja ha?
Hmm, om man letar tillräckligt länge bland mina grejer från barndomen finns där nog autografer från både Gunde Svan och Robinson-Martin Melin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar