05 december 2007

Adventskalender

Nu är det äntligen december och nedräkningen till jul har gått in i slutfasen och vilket hjälpmedel är då bättre än att ha en, två eller flera adventskalendrar. Årets antal blev fem st. Först ut är paketkalendern. Och nej, jag har inte köpt 24 paket till mig själv och slagit in. Jag var med i en julkalenderswapp på pyssel.net och bytte 24 likadana paket mot 24 olika.


Jag hade inte tänkt köpa nån chokladkalender i år eftersom jag vissa år fått tag på kalendrar där chokladen inte alls smakat gott. Men så fick jag syn på denna med ett motiv av supertomten på Lagerhaus och var bara tvungen att köpa den. Och den hade som tur var goda chokladbitar i sig.


En glittrig kalender är ett måste om man får tag på en. I år var jag till Stockholm i november och hann in i gamla stan och fick tag på en med ett trevligt motiv.


Sist ut idag är "vuxenkalendrarna". Lottkalendrar som det är fullt legitimt för vuxna att ha, men som inte så många barn har. I år har jag köpt IOGT-NTOs "Vit jul"-kalender och så fick jag bingolotto-kalendern av mor och far.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar