19 december 2007

Tjejsnack v. 51 - julen

Var och med vilka ska du fira jul?
Hos mamma å pappa med lillebror
Köper du mycket julklappar, har du köpt klart eller har du några kvar?
Har köpt klart tror jag, funderar på om jag ska göra en räd på stan idag och köpa nån mer, annars är det klart.
Vad önskar du dig i julklapp?
min önskelista
Vad betyder julen för dig?
Julen är glädje och gemenskap, ett tillfälle att träffa människor man tycker om men ser allt för sällan. Ett tillfälle att vara ledig och varva ner och bara mysa.
Har du gran, vilken sort och när ställer du in/klär den? Yepp, vi har, sedan ifjol, en plastgran som tidigare stått hemma hos M:s föräldrar. Eftersom vi fick upp den i mellandagarna i fjol så är i år första året vi har den klädd innan jul, och den kläddes i helgen. När jag var liten var den enda som gällde riktiga granar, både hemma, hos mormor och morfar och hos farmor och farfar. De kläddes tidigast dan innan julafton, ibland så sent som på julaftons förmiddag. Men eftersom jag gillar julen och vill njuta av den så mycket som möjligt hela december är det perfekt med plastgran för den kan kläs redan i början på december och sen står den sig ända till knut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar