02 juni 2008

2/6



Man blir lika förvånad varje år. Först är det en kall vår, kala kvistar och bara lite smågrönt. Sen en dag säger det pang så blir det löv på varenda träd, alla blommor slår ut samtidigt och som över en natt har det blivit sommar. Idag var jag ut och promenerade min vanliga runda och kunde konstatera att det är fullt i maskrosor och rödblära, hundkex och smörblommor, som för mig är sommarblommor, har börjat slå ut. Häggen har också precis börjat blomma och blommande smultron hittade jag också bort i skogen.



Tulpanerna hittade jag hemma i rabatten, de ljusrosa slog ut för någon dag sen och börjar snart ha blommat över. Av de 10 lökar jag satte hösten 2006 var det bara 4 som blommade i år, en till fick en knopp men den frös bort. Snart kommer de mörkare tulpanerna slå ut, men där är det också flera knoppar som frusit, men några blommor blir det iaf...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar