19 oktober 2008

Min resväska och jag




Min resväska och jag har varit ute och rest en vecka lite drygt. Först var jag hem till syster och vi var på pysselträff. Det var en tävling där att man skulle dekorera en tändsticksask, och minst en sak skulle komma från en lite godispåse som man fick. I min påse fanns blommor i höstfärger så det blev en höstig tändsticksask.


Efter vi varit på pysselträffen for vi till stugan och mötte upp med far och bror där. Älgjakt stod på schemat. Mycket spår fanns i skogen och en hel del djur sågs, men nästan inga älgar gick inom skjuthåll för passgubbarna så det blev bara en älg skjuten i år, och snart får vi veta om köttet var gott då en köttgryta står på spisen och puttrar.

Sen var jag till Loka brunn på en tallbarskur, där jag först fick massage med tallbarrsolja och sen fick bubbelbada med nyss nämnda olja. Underbart avslappnande.

Sen en dag till hos syster med Selma och Katten Kasper. Selma fastnade på bild men Kasper var lite mer nyfiken på vad jag höll på med så han blev inte med på foto. Det spelades rock band och så var vi på IKEA. Vi var även runt på stan en sväng på de pysselbutiker som fanns där, en del blev handlat men inte så jättemycket.

1 kommentar: