15 maj 2009

Antiklimax

Solen och våren har nu äntligt kommit hit. Satte ute på en balkong hela gårkvällen och drack kaffe och bara njöt av livet rent allmänt. Solen och våren ger också inspiration till att inreda. Jag slurpar i mig inredningsinspiration från bloggar och tidningar, har varit både en förmiddag på EM och två gånger till IKEA den här våren redan. Men dock har jag köpstopp på inredning, dels pga av att jag inte vet vilka färger som finns i nya lägenheten och inte heller mått och sånt, och dels för att ju färre saker jag har desto mindre blir det att bära.
Nåt som jag vet om nylägenheten är iaf att det finns en balkong som passar ypperligt att inreda, har redan massa planer på allt jag vill ha, tyvärr så är det väl så att när jag väl flyttar så kommer affärerna redan plockat undan utemöbler, eller så är det slutsålt på det jag vill ha. Och vad vill jag ha då? Ett bord och stolar så man kan sitta där och äta frukost-lunch-middag, men också en "slapparhörna", med typ loungemöbler a la IKEA eller en hammock eller nåt. Eller så hinner jag ändra mig typ 17 gånger de närmsta månaderna och så kommer nog inte allt få plats heller ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar