16 maj 2009

Dagens fynd

Idag tog jag och P bussen iväg på ett litet äventyr. Vi for på bakluckeloppis. Jag tycker loppisutbudet inom den här stans gränser är något skralt, så när jag fick höra om den här bakluckeloppisen tänkte jag att det var lika bra att passa på :) Planen var att leta efter en kaffeburk då jag snart kommer att vara utan sån. Istället kommer jag hem med en piedestal i 60-talsstuk med fina krackleringar. Kostnad: 30kr. Helt överkomligt även om den är lite ranglig.

Så var vi på Wika möbler också. Prisläget var ett helt annat än på loppisen men trevligt att gå omkring och kolla på möbler och få lite inspiration och nya drömmar. Provsatt Grythyttans A3 och blev kär. Perfekt gung och lagom rygghöjd för att kunna luta sig tillbaka. Provsatt A2:an också, samma sköna gung men inte lika hög rygg. Nya drömmar och tankar om balkongen: Två A3 med tillhörande fotpallar och ett bord med fyra A2 stolar till. Drömma kan man ju alltid. Och så får man nog börja spara, de är ju inte direkt billiga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar