08 augusti 2010

Semester 2010 dag 5 Växjö

Efter en lugn förmiddag kom vi oss iväg på en promenad som slutade vi cafiket där det serverades våfflor till lunch. En banan till efterrätt så blev det lagom mycket mat.



När vi var mätta och belåtna lämnade vi bordet och satte oss på gräset i parken och chillade. G fick syn på en skrattmås som han ville bli kompis med. Gick sådär.



På eftermiddagen var jag och svägerskan på kaffeprovning för att prova olika sorters kaffe från Åre rosteri.Sidamon blev min favorit från början och ju längre veckan gick desto mildare blev den. Slutsats: finkaffe ska drickas så nymalet som möjligt. Vanligt kaffe kan drickas längre tid efter malningen.

Mötte upp M och G som verkade ha haft det trevligt tillsammans, besökt leksaksaffärer å så där. Undvek regnet genom att smita in på ett bageri och köpa muffins att ta hem till kvällens fika.



Kvällen var en tisdag vilket innebär träning. Hittade ett elljusspår. Första varvet fick jag se lite mer av Växjö än jag tänkt från början, men det var en mysig liten stig så det gjorde inte så mycket. Andra varvet sprang jag bara på elljusspåret. Knappt 6km i bra tempo blev det iaf. Att tempot var bra kan till viss del förklaras av att det inte var några backar att tala om.

2 kommentarer:

  1. Det var kul att ha er på besök!

    SvaraRadera
  2. Tack för att vi fick komma på besök!

    SvaraRadera