20 mars 2011

En söndag i mars

Idag hade vi hyrbil eftersom jag tänkt vara på pysselträff men den reducerades till att bara vara igår. Passade på att fara till stan och storheden nu när det var enkelt. Köpte present till mig själv och en ny kaffekopp istället för den som jag slagit av örat på. Köpte också nya blommor, gerbera som krukväxt i orange och rött. Köpte bukettranunklar förra helgen men de ser så ledsna ut redan så jag behövde mer färg i köket. En gul fjäril att stoppa i krukan på en av de större växterna blev det också. Och nya fröer som ska sås till balkongen. En låg solrosvariant och luktärter. Snart är det dags att börja rodda iordning på balkongen, men fortfarande är det ju kallt ute.

Efter att ha lämnat hyrbilen och promenerat hem i den relativa värmen så stickades det faktiskt lite på mastodontprojektet under tiden som jag kollade på veckans antikrundan som jag missade i torsdag då vi valde att åka skidor och äta kexchoklad i stället. Och så råkade jag beställa en ny kamera också. Ja så kan en söndag i mars se ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar