18 april 2006

Vårtecken!!

Idag har jag sett årets första tussilago! Det snöade imorse så våren kändes väldigt långt bort. Men när jag gick hem nu i kväll stod det två tussilagos i diket å lyste. Ska komma ihåg att ta med kameran när jag går till skolan imorrn om de står kvar :)

Påsken var väldigt härlig. Väldigt lugn. M var ledig hela helgen å var inte in på jobbet en enda gång. Vi började med att fara å storhandla mat så vi klarade oss hela helgen. På fredagen tog vi lång sovmorgon å låg sen i soffan å slappa. Tog en promenad ner till Max på em å åt. Provade en frisco-burgare. Helt ok, som en mer avancerad originalburgare. Men den slår inte supremeburgaren i godhet. På kvällen fyllde Victoria år. 40-50 pers å en hund var i en samlingslokal å firade henne. Sjöng lite singstar mot Porvis å vann :)
Påskafton var jag å M ut på storheden å shoppa lite hyllor till hans klädkammare som han har fixat till, den blev jättebra. Sen åt vi god trerätters (sill, ägg å potatis, fläskkarré å klyftpotatis samt ostbricka) å kollade på ice age 2 å bara mös hela kvällen.
Påskdagen blev mer av en städdag för M å jag var hem å pyssla lite. Gjorde en LO till papprikas månadsutmaning. Den kommer finnas i papprikas galleri på fredag. M var hit å åt å sen hade vi ölprovning hemma hos honom. Smakade på 3 engelska ale och en svensk från Jämtlands bryggerier. Den godaste var Hobgoblin, å så hade den ett roligt troll på etiketten.
Pratade med mappa i telefon igår också. De har redan börjat spela golf. Å här ligger snön fortfarande. Det är nästan så jag längtar efter vår, fast inte riktigt, det blir mest slask å blött, bättre att det blir sommar på en gång :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar