26 oktober 2006

I mitt vita vinterland!

Nu är det vitt ute, å inte bara för att frosten inte tinar under dagen. Ett litet lager snö täcker ungefär allt här ute, utom långa grässtrån å dylikt. Å så har jag tappat bort kameran så jag kan inte fota nåt endaste litet. Tänkte ta en promenad i måndags då det även var rimfrost överallt, men då kameran var borta blev det inga kort. En promenad till stan blev det i vart fall. Köpte garn till en mössa, bara för att inse när jag kom hem att jag behövde strumstickor också. Igår blev det därför en stadsutflykt till. Shoppade massor. Ny tröja, kjol å stövlar. Gardinstång till mitt rum. Strumpstickor. Badskum, långa varma bad är mycket behövligt så här i kyliga hösttider. Å en vetevärmare! Har saknat en sån så länge nu, ända sen jag slet ut den gamla så allt vete ramla ur.
Skrev tenta imorse. Kändes som att det gick rätt bra, även om jag blev lite tveksam på en fråga. Det som står i lagen är inte alltid detsamma som sunt förnuft, men oftast.
Nu är det snart dags för lunch. Ska bara bära ut lite gamla kartonger å sånt från köket så jag kommer åt köksgardinerna. Tänkte lägga upp de i eftermiddag. Sen ska jag försöka komma in i förrådet å gräva fram gardinerna till mitt rum. Till vardagsrummet behövs det fortfarande köpas gardinstänger å i sovrummet ska jag bara hitta krokarna som mats hade hemma hos sig förut. Mats får göra som han vill i sitt rum, tänker inte börja på att köpa gardiner å klättra å klänga över hans datorer, om han inte ber snällt då förstås :)
jaja, lunch var det sagt å lunch ska det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar