21 april 2008

Då, nu, sedan

Hittade detta hos myran:


För 15 år sedan (1993):

- Vi var till Gotland en vecka på sommaren och kollade på raukar
- Orienterade jag varje veckan under våren och hösten
- På hösten började jag 4:an och fick den bästa läraren på hela skolan.

För 10 år sedan (1998):

- Spelade jag piano i ett salsaband
- Var jag till Tyskland och Polen på konfirmationsresa
- På våren gick jag i åttan och hade spanska som elevens val, på hösten bytte jag till syslöjd.

För 5 år sedan (2003):
- Gick DTI på våren och var på kåren 2-3 gånger i veckan
- Blev jag och älskade M ihop på nolle-p
- Var jag på skidresa till Kittelfjäll och badade badtunna för första gången.

För 3 år sedan (2005):
- Bytte jag program från data till elektro
- Sommarjobbade jag på Kvikkjokks fjällstation
- Var jag hem och hälsade på måånga gånger, påsk, juni, augusti, oktober och december. Måste vara nåt slags rekord.

För 1 år sedan (2007):
- Trodde jag att jag skrivit min sista ordinarie tenta
- Var vi hos älskade Ms föräldrar och firade påsk
- Körde jag testverksamhet i trädgården

För 3 månader sedan (januari):
- Började jag läsa EMC-teknologi
- Var jag konstant förkyld
- Hade jag precis fått en sambo som inte jobbade konstant

Igår (20 april 2008):
- Var vi hemma och tog det lugnt hela dagen
- Pysslade jag ihop ATC:er till en swapp
- Stekte vi hamburgare till middag

Idag (21 april 2008):
- Har jag läst en doktorsavhandling
- Har jag köpt nya jeans
- Har jag pratat med mor och far i telefonen

I morgon (22 april 2008):
- Ska jag köpa kaffe på samma fik som vanligt
- Ska jag leka med MATLAB
- Ska jag ta en promenad

Om 1 år (april 2009):
- Är jag fortfarande sambo med världens bästa karl

- Har jag ett inspirerande jobb som jag trivs med
- Har jag förhoppningsvis varit utomlands igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar