30 november 2008

adventstid

I morgon är det första december och nu har vintern verkligen kommit. Det är vitt överallt när man är ute, och det är fortfarande sån där vacker luftig pudersnö. Överallt.



Eftersom det är första december är det också dags för årets julkalendrar. Givetvis har jag en paketkalender även i år, fylld med pyssliga saker. Jag har även en chokladkalender, en vanlig glittrig och en lottkalender från miljonlotteriet. Nedräkningen kan börja.



Köpte faktiskt en adventsljusstake i år, när vi nu ska vara här alla adventssöndagar så kändes det lönt igen. Det blev en från Cult design. Bara själva ljusstaken i år, så får jag fylla på med ljusmanschetterna senare, om jag inte får de i julklapp. Hinthint. Tanken är också att köpa ljusmanchetter i andra färger för att kunna använda ljusstaken lite mer än bara 4 av årets veckor.



Sista bilden får illustrera en adventstradition: pepparkaksbaket. Dock blev degen lite smulig i år så jag gav upp efter 120 pepparkakshjärtan och slängde resten av degen. Goda blev de kakor som blev iaf.

1 kommentar:

  1. Anonym18:45

    Jag funderade också på att köpa sån ljusstake som advensljusstake, men det får bli en annan gång..

    SvaraRadera