28 november 2008

Aj!

Var och tränade igår. Sprang på löpband för (nästan) första gången, och jag har inte sprungit över huvudtaget sen i somras. Det känns i benen idag. Men det var en skön känsla igår att känna att jag faktiskt klarar av att springa 30 min i sträck. Visserligen på platt underlag och inte så snabbt (knappt 7km/h) men ändå. 5km på 30 min känns inte som en omöjlighet direkt. Vi får väl se hur länge inspirationen håller i sig.

Annars då? Äter, sover, jobbar. Tränar ibland. Släktforskar en del. Inte så mycket pyssel just nu, är så mycket skrot på skrivbordet så jag ids inte, inspirationen ligger nånstans under ytan men poppar inte riktigt upp. Pysselträff nästa helg så då ska det iaf pysslas lite grann.

Lyssnar på julmusik, har köpt absolute christmas, efter att den stått på önskelistan i hur många år som helst så har jag äntligen fått tummen ur. Planen för helgen är att fara på stan och insupa lite julinspiration. Behöver nån ny sweatshirt också, alla mina är mer eller mindre trasiga. Organiserar om garderoben i pysselrummet och behöver tidskriftshållare också. Ska köpa en del julsaker också, julnoter bland annat. I övrigt är planen att baka pepparkakor och lussekatter, hänga upp julgardiner, julstjärnor och ställa fram adventsstakar. Julkalendern ska upp på väggen med alla paket så den är redo att börja öppnas på måndag. Å så ska det drickas glögg också såklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar