29 december 2009

Söndag 20/12


Dagens status: Vinterstudion
Dagens väder: snöfall i mängder. stora mjuka flingor
Dagens lunch: Köttbullar och potatismos framför skidskyttet på tv
Dagens middag: Lasagne som pappa gjort
Dagens träning: 9.4km på typ nytt rekord. Alla km utom en på under 6.30 min/km, den som var över stannade jag och knöt skorna. Kändes inte så fort men medelhastigheten var 6.16min/km. Tre varv på vallarna och vägen dit och hem. Lättsprunget utan backar.
Dagens blogginlägg: En story om en julkrubba. Trots att jag inte är speciellt religiös har jag ändå alltid velat ha julkrubban framme. Den har som alltid varit med. Farmor har en vit med speldosa som spelar stilla natt. Hos mamma och pappa finns en mer, i mitt tycke, traditionell med stall i trä och porslinsfigurer. Hemma hos mig finns också en i trä med porslinsfigurer, inhandlad på loppis i Övik en advent för några år sen. I år fick den ingen plats hemma, då jag inte har så många ytor att ställa pynt på, men kanske att den kommer fram nästa år igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar