17 april 2009

Träning v.16

I måndags tränade jag ingenting men gjorde dock ett träningsrelaterat inköp. Ett par joggingtajts till rätt bra pris, 39€. Jag har de senaste åren tänkt att det spelar väl ingen större roll vad man springer i för byxor, bara de är hyffsat sköna. Under vintern har jag sprungit i mina gore-tex-byxor, med eller utan superunderställ under. Men nu har jag alltså köpt tajts. Och oj vad fort det går att springa i de. En helt annan känsla än att springa i goretex-byxorna. Som jag sagt i tidigare inlägg så hänger mycket kring löpning (och kanske träning i allmänhet) på hjärnan. Om man har löparskor, löparstrumpor och löpartajts så kan man helt enkelt inte gå. Man måste springa. Jag kanske överdrev en smula när jag sa att det går fort, men jag springer iaf 5km i ett kör och det känns som sagt lite lättare nu än förra veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar