29 oktober 2009

Onsdag 28/10

Dagens status: Spelkvällsonsdag
Dagens lunch: Pannkakor från frysen på jobbet
Dagens middag: Korv och makaroner. Snabbmat. Till-lyxad med hemgjord ketchup
Dagens träning: Helkroppsstyrka i gymmet på morgonen
Dagens spel: Thurn und Taxi. Bygga postlinjer i Sydtyskland på den tiden man hade diligenser. Roligt spel och det gick rätt bra för mig.
Dagens blogginlägg: Två onsdagsinlägg om träningsplan stjärnmärktes igår. Har funderat en del på hur jag ska lägga upp träningen i vinter och grundplanen ser ut så här:
Tis: simning
Ons: styrka
Tors: spinning
Helgen: ett uthållighetspass
För simningen har jag gjort ett egenkomponerat schema för resten av året där jag kommer att simma 1000m i ett sträck strax innan jul och sen kommer att öka lite till. Styrkan kör jag efter programmet jag fick när jag började på Nautilus. Känns tryggt och bra och det enda syftet med styrketräningen är egentligen att få mer grundstyrka i kroppen. Spinningen körde jag första riktiga passet idag och även där kommer jag slaviskt följa ledaren. Helguthållighetspass vet jag inte riktigt än hur jag ska lägga upp med det kommer nog också succesivt öka framöver. Till en början blir det löpning men när det blir snö och spår så blir det längdskidåkning. I helgen blir det nog inget renodlat uthållighetspass för då blir det utförsåkning en hel dag, får se hur det tar på kroppen.
Dagens bonusblogginlägg: Kärleksbrev!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar