23 september 2005

En riktigt fin höstdag

Idag har det varit riktigt fint väder. Solen har skinit å det har varit uppemot 20 grader varmt. Fina höstfärger på alla träd och buskar också :)

Jag har dock inte varit ute å njutit av höstsolen utan suttit inne hela dan. Hade reglerföreläsning på fm, han prata om hur man går från överföringsfunktion till tillståndsform.
Snabb lunch på kåren innan vi satte oss med projektet. Gjorde de sista simuleringarna å hittade sista variabelvärdet till del2. Hann börja på rapporten också innan det var dags för föreläsning igen. Var bara jag, Bompa å Jonas från klassen där, Johan prata om routing och routingalgoritmer. Äntligen har jag fått se Dijkstras algoritm. Verkar inte allt för svår att förstå. Fick se Distance-Vector-algoritmen också, den ska vi tydligen implementera i nästa labb...

Var på kåren å åt after school med Victoria å några av hennes kompisar. Gott med nachos som vanligt. Peek jobbade, också som vanligt. Var å snacka lite med Bompa innan jag gick hem å här sitter jag nu. Får se om det blir nå scrappat ikväll eller om det bara blir att slöa framför tv:n, är helt slut i kroppen, synd bara att veckan inte är slut ännu, ska skriva rapport i morrn förmiddag å sen ska jag jobba på kåren hela natten, gissa vem som kommer sova hela söndan... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar