26 december 2005

Det har snöat!!!



I morse när jag vaknade (närmare 12 av Mats sms :) ) så var det vitt ute. Det har snöat inatt och lite nu på dan. Var ut å gick en sväng innan middan, å tog lite kort. Är lite piggare idag. Inte lika snuvig, å det är skönt. Sen tror jag promenaden i friska luften gjorde sitt till också. Fast det blåste kallt å jag tog ingen halsduk på mig då det var nollgradigt. Gick nästan vilse i villaområdet här då vägarna inte gick helt osm jag trodde, men till slut kom jag mig ändå hem å fick nyårsmiddag.
Älgfilén som pappa sparat längst in i frysen åt vi idag isf på lördag eftersom varken jag eller syster kommer vara hemma då å pappa kommer ha jour. Gott var det, vi fick kantarellstuvning och hasselbackpotatis till. Vi drack Senorio de los Llanos till, det var ett gott rödvin, med lite rund smak. Till efterrätt hade lillebror bakat en god apelsinchokladkaka ur sin nya kokbok han fick i julklapp, å så fick vi en avec också, lakka hjortronlikör som dock var lite för söt för att vara god.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar