26 juli 2006

Dags att uppdatera

livet rullar på framåt. Har återupptäckt icq:n nu också :) Sen M började jobba och luulajan inte funkade som den skulle kom det som av sig lite, men nu har jag suttit å pratat med M halva nätterna. Mest om framtiden å nya lägenheten. Det är lite spännande. Ska fara å köpa klappboxar på Clas nu å sen ska allt åka ner i kartonger här.
Har pysslat flera kvällar här. Massa flyttkort. De kommer väl ut på bloggen senare, när de landat i sina postlådor runt om i Sverige. För de som är nyfikna finns en del inne på scrappiz.
Jobbade på Q igår å i måndags också. Det är lite annorlunda, främst för att man inte vet vart allting finns, å så använder de andra priser och priskoder. Å nån gång till å med svarade jag fel i telefon. En del gäster var minst sagt förvirrade då de ringt till Q å jag svarade med C ;)
Skyller allt på värmen. Det har varit alldeles för varmt här senaste veckorna, typ 30 grader inomhus, trots att det bara är en 18-20 ute, och fönstret står på vid gavel. Men nu tycks det ha blivit lite svalare, bara 25 idag, skönt.
Skrattar lite inombords åt alla som hade sån panik å skulle hugga ner att häggar när häggspinnmalen härjade som värst. De häggar som är kvar är nu alldeles gröna och fina igen :)
Såg en nötkråka häromveckan också, de är inte speciellt vanliga, enligt min bok flyger de förbi här nån gång med några års mellanrum när sommaren i Ryssland blir allt för dålig för de. Men de finns ju på andra sidan bottenviken, och nere i södra Sverige, så helt konstigt är det ju inte, det gäller bara att ha tur att få se den precis när den är här. Den satt i ett träd på vägen hem, alldeles invid stigen i den sista lilla skogsdungen på min skolväg. Roligt.
Dagen idag bjuder på sol, ska dock inte fara till nån strand å bada å pressa. Sånt ligger inte för mig, tycker inte det är så roligt, å så får man sand precis överallt. Nä jag far in till stan, hoppas alla andra har åkt till stranden :) ska kolla upp om jag kan få linser och köpa solglasögon til nollep. Köpa klappbackar som sagt. Ska kanske fara å kolla på dammsugare och symaskin också. Lite nya kläder behövs. Å det behövs verkligen, ALLA mina strumpor hade hål, å flera av tröjorna ramlar i bitar när man tar i de. Så lite shopping blir det idag. Blir väl en tur till Storheden också. Men där lär det väl vara fullt av norrmän. De är som galna när det gäller shopping, å där ute finns ju typ allt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar