18 juli 2006

"Semester"

Nu har jag haft något som kan kallas semester eller nåt. Inte betald, men ändå, jag får ju jobba fler timmar denna vecka å veckan innan, men så fick jag ju ha 6 dagars sammanhängande ledighet förra veckan. Fördelen med att vara timanställd.

Jag å M flög ner till Stockholm på tisdag morgon med det första planet. Var ut till Kungens kurva å snurrade runt inne på IKEA några timmar. Vi var förvånansvärt ense om vilka möbler vi ville ha. Trodde det skulle vara svårare än så att få den säng och sovrumsinredning jag vill ha. Pratade med M igår kväll också å han hade kollat ut sängkläder å sånt också som han ska köpa när de far till Sundsvall. Det var bara sånt jag själv skulle kunna tänka mig att ha i mitt sovrum. Det är ju rätt bra :)

Checkade in på Clarion Hotel på söder. Riktigt fint hotellrum med utsikt över eriksdalslunden och globen. Enda negativa med rummet var glasdörren till toan. Frostat glas men ändå... Frukosten var underbar, det fanns hur mycket som helst att välja på. Pannkakor m sylt (kom på när jag tagit sylten att jag skulle ha provat lönnsirap istället, som jag aldrig provat förut, men då var det försent), kaffe å croissanter, fil å flingor, smörgåsar med hur många olika pålägg som helst, 4-5 sorters juice, å så fanns det japansk frukost, ris å misosoppa, som jag dock inte vågade prova.

Var på grönan på kvällen. Tog mod till mig och åkte Vilda Musen med M, eftersom han åkte disco jeten och pariserhjulet med mig. Det är ju som roligt att våga något man inte vågat innan, å inse att det inte var så farligt, men det kändes rätt mycket i magen i nerförsbackarna, så jag åkte inte jetline, som hade typ jättemycket längre nerförsbackar. Vi var in i lustiga huset också, å kärlekstunneln. Sen åkte vi inte så mycket mer, men vi tjänade iaf på att köpa ett åkband. Satsade 25kr också på ett lyckohjul, å tror ni inte att jag satsade på rätt nummer och vann en stor snobben! Med rååsa kläder :) Sen var ju min kväll gjord...

På onsdan lulla vi runt på söder, var in på skapa hobby å köpte lite stämplar. Sen gick vi till Gamla stan och gick västerlånggatan upp till centrum. Var in på Åhlens och NK. Åt glass i Kungsträdgården. Var rätt matt efter att ha gått omkring i två dagar. Soligt och varmt var det bägge dagarna också. Köpte presenter till U. Eller M köpte presenter. En "skrotgubbe" (en sån som är gjord av muttrar å metallpinnar) i form av en grillkock bland annat.

Vakade på Arlanda hela natten. Först satt vi utanför terminal 5, efter vi varit ute å gått en sväng så var våra platser upptagna så då gick vi till terminal 2 istället. Den ligger jääättelångt från alla andra ju, tänk om man ska måsta byta från inrikes till terminal2 eller 3 då kommer man ju få springa. Något att tänka på när jag ska flyga hem nästa gång. Att inte flyga skyways.

Kom upp till Övik på torsdagmorgon. Två dagars ta det lugnt och ligga i hammocken å lösa korsord. Fredagkväll kom en massa av Ms kusiner för att fira hans brors födelsedag. Massa nya ansikten, men samtidigt några man kände igen så det var rätt lugnt.
Sista dagen tog vi det också lugnt, var upp å kollade på Us nya lägenhet innan jag tog bussen hem igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar