17 december 2006

Julbord!

Kommer börja blogga om julen nu, bakdaterar samtliga inlägg så de hamnar på rätt dag.

Tredje advent var vi hos svärföräldrarna. Var å åt julbord med halva M:s släkt på Scandic. Otroligt gott och otroligt mycket mat... Åt alla sorters sill så var jag mätt sen. Favoriterna bland sillarna blev röksill och apelsinsill. Nåväl, gick en runda till till fiskbordet och fick massa olika lax, gravad, inkokt, paté, najad, rökt, rökt sik och ål. Den najade laxen var godast den här gången. Sen blev det två svängar till köttbordet. Vildand, julskinka, älgkorv, rökt ren var några av delikatesserna. Sylta å dyl äter jag dock inte så mycket av. Bäst här var nog ändå älgkorven.
Varmrätterna å skinkan åt jag inte så mycket av, dels började jag bli mätt och det kommer jag äta mycket sånt hemma under julen.
En sväng förbi gottebordet med underbar fudge och krämig pepparkakstiramisu hanns också med. GottGottiGottGott :)
Liten besviken blev man ju att det inte kom någon tomte till barnen, istället kom Scandics maskot Sigge med gottepåsarna till de...
Kvällen fortsatte upp till Ms brors lägenhet för att visa den för de som inte varit där ännu. Trevligt umgänge, kaffe och lite julkalender på tv innan vi gjorde kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar