23 december 2006

Sjuuk!

Torsdag morgon, när jag skulle fara vidare söderut, vaknade jag med väldig halsont. Jobbigt att svälja å jobbigt att bara vara uppe. Å så skulle jag fara tåg i 8 timmar. Väldigt kul. Jaja, efter att ha tagit beslut om att åka taxi till station tog jag en alvedon och sov en timme och var sen lite piggare iaf. Det gick rätt bra att åka, mest jobbigt i stockholm att dra väskorna genom halva station, men jag hade 45 min på mig så det var rätt lugnt, hade tänkt äta men med halsen hade jag inte så mycket aptit å så var det rätt mycket folk överallt också. Åt på tåget istället, plättar med sylt, det var precis vad min hals behövde. Men sen gick alvedonen ur kroppen och jag kände av febern igen, att då vara tvungen att springa över halva göteborg med väskorna, på en ersättningsbuss, av ersättningsbussen i kungsbacka och på ett överfullt tåg med alldeles för lite bagagehyllor gjorde mig inte direkt piggare och friskare. Nästa gång tar jag bussen från gbg.
Fredan gick bort i sömn och vila, fick i mig lite mat på kvällen när resten av familjen kommit fram, och på lördagen var jag tillräckligt pigg för att orka ner på stan och köpa lite nödvändigheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar