18 juli 2007

Lapptäcksteknik


Nu har jag sytt klart mitt första alster i lapptäcksteknik. Köpte spillbitar för lääänge sen men har inte kommit mig för att tvätta de och sy nåt av de förräns nu i helgen. En kudde i bruna toner med inslag av lite vinrött vart det. Ramen runt och baksidan är gjord av det som blev över när jag fållade upp vardagsrumsgardinerna, färdigfållat och klart. Bakstycket blev enkelt gjort av två bitar som lades omlott så kan man stoppa in en innerkudde däri. Inga dragkedjor eller knappar eller nåt annat avancerat :)

2 kommentarer:

  1. Anonym22:35

    lapptäcket då? kommer det aldrig bli klart?

    SvaraRadera
  2. Anonym08:29

    Jätte fint! Det är roligt att sy lapptäcke!! Vad du hinner med mycket! Jag passerade genom Lule i onsdags då såg jag dig cyklande på gångvägen upp mot mjölkudden :-)
    KRAM

    SvaraRadera