03 februari 2009

Nyskapat

En layout med Wienbilder. Om hur vi åkte massa kollektivtrafik, något familjen inte brukar göra på sina resor i vanliga fall. Alla foton är tagna av systeryster. Layouten är gjord efter en skiss jag hittade hos Eivor, och hon har hittat den hos Pencillines.

Papper: Bazzill och chatterbox (fotomatta under spårvagnsfotot). Journaling: MM.
Typsnitt: QK Abigail.
Blomma, band och brads från julkalendern.

Det här blev också sista layouten i mitt egna Wienalbum. Hade inte tänkt göra ett specifikt album bara med Wien-bilderna, men sista layouten som fick plats i mitt förra album var den som låg tidsmässigt precis före Wien och när jag stoppat in alla Wien-layouterna i nästa album var det bara två tomma plastfickor kvar så det fick bli ett Wien-album ändå. Ett album från MM med en ficka på framsidan där jag gjort en egen titel.

Bakgrundspapper från Bazzill och journalingpapper från MM, stämpeln är från Spira/Belimi och lätt färglagd med promarkers. Glittriga alfastickers från K&Co.

Dagens sista alster är en ATC, den här gången på tema vinter och även den här är till förra årets Art Journal utmaning på Scrappiz.

Papper från Sassafrass Lass som jag målat lite slarvigt med vit akrylfärg. Glitterlim från Tiimari och ljusblå stickles. Snöflingorna är från ett annat Sassafrass Lass papper och snögubben från MME. En brads från Prima har jag också fått med.

1 kommentar:

  1. Anonym17:35

    Vilken mästerfotograf! Tur att det är någon som gör nåt fint med mina bilder iaf. :)

    SvaraRadera