27 februari 2009

stjärnklara midvinter kväll

Stjärnklart och kallt var det när jag for ut på kvällens springtur. 30min lätt jogg stod på schemat, och idag hade jag lite svårare att hålla igen så luften tog slut och jag fick gå uppför backen mitt på rundan. Trots att jag gick en bit så kom jag lite längre än förra gången, men så höll jag som sagt ett lite för högt tempo i början. Benen kändes dock starkare denna vecka.

Kom på en sak som jag gått och grubblat över ett tag nu, vars jag ska göra backintervaller när de kommer på schemat. Min runda är ju ganska platt och den enda egentliga backen ligger på det enda stället där man springer i vägrenen, känns inte så lockande då vägen är ganska trafikerad att springa upp och ner där flera gånger. men idag slog det mig att backen alldeles utanför dörren är ju alldeles lagom lång, om man börjar längst ner vid viadukten och springer hela vägen ända upp så lär det nog kännas ganska bra i benen efter sex intervaller. Att jag inte tänkt på det tidigare, men det är ju lätt att göra det svårt för sig.

Nu är det läggdags, för i morgon är det tidig avresa och sen pyssel hela dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar