22 mars 2006

Dagens pryl: Nintendo Entertainment System

Tv-spel som bringar många minnen från barndomen. Mest om alla gånger man önskade sig det å inte fick det. Men också de gånger vi var å hyrde på videobutiken å blev oense om vilket spel vi skulle hyra. Å även alla de gånger vi fick spela hemma hos kompisar. Det blev mest Super Mario Bros och Super Mario Bros 3. Duck Hunt var också roligt, mest för att man fick använda pistol isf dosa. Men sport- å bilspel har aldrig varit nån favorit, iaf inte på denna konsolen.
Till den enhet jag fick köpa för 3 år sen fick jag med en massa spel, men det är mest super mario 3 som spelas faktiskt. Skulle vilja prova på skjuta-spelet också, men pistolen funkar inte med min platta tv.

1 kommentar:

  1. Anonym12:11

    Jippijihoo. Roligt att jag fick spela lite tv-spel när jag var hos dig :)

    SvaraRadera