07 mars 2006

Lite sömn å mycket kul

Helgen har varit sömnlös men rolig. Började med att vi jobbade after school på kåren, ganska lugnt, inte så mycket folk å de kom utspritt men tillräckligt ofta för att det skulle vara kul :)

Lördag morgon, efter 4 timmars sömn var jag bort på assistent på scrapträff som Anna ordnat. 4 tjejer från Kalix, 2 från Dalarna å 2 från Ume. Å så Anna å jag. Roligt att träffa lite andra å se hur de scrappar. På internet ser man ju bara de färdiga resultaten men nu får man se hur folk plockar med papper, kollar ut band, beskär å annat. Å så får man klämma å känna på saker å se hur de ser ut i verkligheten. Hann scrappa också. En LO från kårtegen.

Efter att ha handlat lite av Vanja, det blev några papper, limpenna, akrylfärg och band, så for jag på kåren å hovmästra Chartergasquen. Drygt 100 fulla studenter som hade sittning på hyllan som var ombyggd till flygplan (tack DEO). Sjöng å skrålade. Toastarna hade det hyffsat lätt så tillvida att folket roade sig själva. Serveringen var det lite värre med. Men med bra servitörer så gick det ändå bra. De fick ju maten i aluminiumformar så de var bara att stapla å slänga ut. Vinet serverades i småflaskor och det gjorde även spriten. Efter sittningen var det bara att ta en stor sop å en säck å sopa ihop allt å slänga. Ingen disk :) Resten av kvällen var ändå hyffsad lugn, det är ju trots allt ändå snart tentor igen.

Fick mina alvar aalto vaser igår också. Pappa har skickat upp sånt vi vunnit på miljonlotteriet. En stor Aalto-vas, en lite mindre och en julduk. En stor röd duk med en vit löpare med röda blommor på. Löparen kommer nog kunna funka som vanlig duk också, inte typiskt julig. Tulpanerna jag köpte förra veckan höll på att vissna, men hade många skott som jag skar lös å satte i den lilla vasen, blev rätt bra, nu ska vi bara se om de slår ut också...

Väntar på min qk nu. har börjat på en LO där endast rubriken saknas, tror att stiletto skulle vara perfekt till den, hoppas den kommer imorgon...

Nu ska jag fara å dricka kaffe med en viss kapten :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar