03 november 2006

Hemmapyssel

Är typ ledig nu, å har varit det hela veckan, förutom jobb i måndags å tisdags då förstås... Har varit å köpt den nya svenska scraptidningen, helt ok för att vara ett premiärnummer faktiskt, å nästa nummer kommer jag självklart köpa, då är det ju julpyssel :) Höll på att köpa hobbyidéer också eftersom det var bara julpyssel i min smak i den, men fick hejda mig själv, när ska jag ha tid att pyssla allt det, har ju en pågående lista som måste bli klar först, typ fixa iordning lägenheten... har bott här i tre månader redan å nu har vi iaf fått upp möbler å sånt, men mitt rum ser fortfarande ut som ett bombnedslag. Håller på att fixa minibyrån i rätt färger nu, själva byrån blir brun och lådorna vita, men med brunt under så när jag slipar lite på de kommer det bruna lysa igenom, kommer slipa byrån så det kommer fram vitt på kanterna också. Sen kommer jag måla rosa å blåa blommor på hela byrån.
Igår var jag å handlade blommor för de blomstercheckar vi fått av mormor, det blev 3 suckulenter, 2 kalanchoer i ljusrosa och 2 hjärtan på tråd som jag arrangerade i två lerkrukor, där den ena krukan står i den andra så det blir som två våningar typ, blev riktigt bra och den passade riktigt bra i köksfönstret, nu ska jag bara röja bort lite annat skräp därifrån.
Var på stan å fynda lite i onsdags. På kupan sålde de ricrac band i fyra olika färger till det superba priset av 2kr/meter. De hade en knappåse med massa härliga knappar i också, men eftersom knapparna kostar 1kr/st och det var säkert 150-200knappar i påsen å jag inte iddes börja pruta så blev det inga såna. Sen var jag på ohlsons å köpte lite stuvbitar. Bitarna var inte så stora, typ 40*60 i snitt, men perfekt till ett kuddprojekt jag funderar på att göra när jag har köpt en ny symaskin, vilket jag planerar att göra imorgon, men vi får se om jag tar mig ner på stan eller blir kvar här hemma bara... Den gamla symaskinen slira bara när jag försökte sy upp köksgardinerna, men jag fick upp de ändå till slut så nu samlar de inte damm på golvet längre, det gör emellertid rumsgardinerna, köpta på hemtex, 3m långa, så nu behövs verkligen en symaskin å lite tid sen är rummet typ klart, lagom till julpyntet ska upp :)
Nu är det fredagkväll, ska på kåren å käka å lyssna på snapsakademin, sen blir det väl till att fara till sniffy han hade nån form av fest ikväll. Trevlig helg alla som läser detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar