20 november 2006

IKEA*2

nu har jag varit på IKEA i haparandatornio. Två gånger. Imorrn har de haft öppet i en vecka. Fast tanken var väl inte att vi skulle hamna på IKEA när vi for i fredags, men efter vi farit en stund å jag inte riktigt kände igen mig började vi leta vägskyltar å se på tusan, var vi inte på väg norrut. När vi svängde av på E10:an i Töre trodde vi att vi var på väg till Kiruna men det var bara en liten detour innan vi fortsatte ner på E4:an igen. Det enda jag köpte på IKEA i fredags var dock bara en kopp kaffe. När vi hade fikat så var det bara 45 min kvar till bussarna skulle gå igen å vi hade ingen större lust att stressa och behöva stå i lång kö så vi gick inte in. Men i söndags fick jag åka titanic med M & M & I å då var vi in en lite längre stund å då blev det lite fler inköp. Hittade en trasmatta som var rosa å brun å lite turkos men var inte säker på om jag skulle få in den i mitt rum. Vet ni vad Mats säger då? Jo att jag får lägga den i köket om den inte får plats. Trots att den är knallrosa. Han är för snäll ibland :) Så en matta blev det, å så kollade vi på kökslampor å byråer å sånt men köpte inget. Det blev lite julpynt i stället. Det var mest bara roligt att få komma dit å kolla lite. Fast nog kände vi oss lite uttittade där vi sprang omring i våra overaller. Så såg ni ett gäng i färgglada sparkdräkter på IKEA, antingen i fredags eller söndags så var det vi :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar