09 mars 2009

Bullar!


Ikväll har det bakats ett gäng kanelbullar här hemma. På jobbet pikades jag för att jag inte tagit med fikabröd till jobbet någon gång hittills. Eftersom det är möte imorgonbitti så passar det ju bra att jag fixar fikat tyckte de andra, men det behövde inte vara något flashigt, en vetelängd från statoil funkar bra. Men hur kul är det då? För det första är det långt att gå till statoil, och dessutom ligger det åt fel håll. För det andra känns det ju lite roligare med hembakt. Fast det tog lite längre tid än jag tänkt, sista plåten är i ugnen nu och klockan har passerat läggdags, jaja, de får svalna på bänken under en bakduk. Tror jag körde sönder elvispen också, den lät konstigt, så nu ska jag snart skriva om önskelistan med bara en enda sak: en köksassistent från elektrolux

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar