22 mars 2009

Söndagsträning

Började dagen idag med ett träningspass. Tungt som tusan och jag orkade bara en km. Inte bra. Har funderat lite och kommit fram till att det nog beror på en-tre av tre anledningar. 1. Jag börjar bli förkyld. Rimlig förklaring, men det förklarar inte varför det var tungt även förra söndagen. 2. Jag äter sämre på helgerna än i veckorna => mindre energi att ta av. Träningspasset i tisdags gick ju bra och jag kände mig hyffsat stark. Varken igår eller förra lördagen åt jag särskilt bra mat näringsmässigt sett. 3. Jag hade "bestämt" redan innan att kroppen inte var på topp och att det skulle gå dåligt. Då var det svårt att hitta motivation till att fortsätta när det blev för tungt.

Vad händer nu då? Planen är väl att äta bättre nästa helg och fortsätta springa 2-3 gånger i veckan. Någon gång kommer det att släppa och det kommer gå plättlätt att springa bara man tjurar på och inte ger upp nu. Och det är ju faktiskt mer än två månader kvar till stadsmaran. Det som gäller nu är alltså att äta mer och träna mer frekvent.

1 kommentar:

  1. Jag ahr bestämt mig (igen ;) för att börja löpträna lite och försöker komma ut idag, så dina inlägg är verkligen peppande! grattis i efterskott förresten!

    SvaraRadera