02 mars 2009

Kort och snabbt

Igår blev det inget träningspass, jag skyller på att vi hade tvättid igår kväll och träningskläderna inte hann torka innan läggdags. Dags att ta igen det idag alltså. 10 min uppvärmning/lätt jogg + 10 min snabbare tempo + 10 min lätt jogg stod på schemat. Ute blåste det friskt, snön yrde och jag har nog aldrig varit närmare att gå och köpa ett månadskort på stil, men tog mig i kragen och insåg att när jag åker vasaloppet så kommer jag säkert göra det ett år då det är snöstorm mellan sälen och mora den första lördagen i mars så det är lika bra att börja härda sig redan nu.
Sagt och gjort ett kort pass i snöyran, sprang ett varv runt universitetet på ca 2.5km. Höll inte ut riktigt hela intervallerna. Första lätta joggen gick jag sista minuten för att samla kraft inför det snabbare tempo. Intervallen i snabbare tempo gick längs heden i full motvind och stora snödrivor så i en liten uppförsbacke efter 8 min stumnade jag totalt och gick hem. Totalt var jag alltså ute i 22min på 2.5km, men är ändå rätt nöjd att jag överhuvudtaget tog mig ut med tanke på vädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar